vineri, 20 martie 2009

Coadă ca la urs (5328 de vizualizari)

Dupa un video-editorial din Cotidianul, marca URSUS, un cititor a făcut următorul comentariu :
Ruben 18-Mar-2009 22:21
CU TOT RESPECTUL PENTRU INTELIGENTA dvs,domnule Ursu,îmi pare rău pentru că o risipiți în eter!
Vă urmăresc în live de departe din centrul Europei de multe luni și constant!
Credeți-mă,vă citesc în spatele lentilelor și chiar a retinei efortul suficient de consistent,de a spune și scrie(nu și gîndi)ceea ce ...trebuie din punct de vedere al sarcinilor profesionale!
De ce domnule jurnalist,un tînăr intelectual într-o Europă modernă,civilizată,democratică să ajungă să facă ceva împotriva cursului istoriei?
Pentru ce folosiți titluri insinuante,tendențioase și exprimări ticluite în sens peiorativ la adresa unor oameni,pe care o națiune ,în mare parte îi apreciază pentru onestitate,modestie și decență politică?
Nu uitați,știm presa este a patra putere în stat și care a devenit prima,are o responsabilitate colosală în formarea opiniilor semenilor dvs!
Cum ați ajuns să apreciați ,sau să menajați relicvele ideologiei apuse istoric și de facto vorbind ?
Aeară la interviul de la Cotroceni,orice observator federal va deconspira intențiile și ale colegului dvs ,mare dizident în epoca trecută,care mi-a fost coleg la Cluj și pe care l-am îndrăgit pe toată perioada colaborării cu R.E.L.!
CUM,PE CE CRITERII,SAU IN BAZA CAROR PRINCIPII SAU FILOZOFII ajungeți aproape invariabil la ideea că interlocutorul dvs este un pervers și că onestitatea,simplitate,logica ,competența lui sunt artificiale!
De ce nu consultați psihologi,sociologi,intelectuali apolitici să aveți și constatările lor obiective înaintea unor exprimări categorice ?
Fiți convins și aveți în vedere că eu și mulți ,mulți telespectatori ,ori de cîte ori veniți în platou nu ne puteți deruta prin rapiditatea utilizării unui vocabular bogat!!!
Domnule Ursu,vă rog eu ,încercați să fiți un analist integru,obiectiv și român!
Va garantez ca nu veți avea probleme cu restul colegilor!
Știți că mai devreme sau mai tîrziu,în primul rînd conștiința(chiar dacă sunteți ateu și nu vă interesează reacțiile spirituale)vă va interoga!

Ruben Fo
După ce am citit comentariul anterior, respirînd aerul unei libertăți de conștiință și expresie autentice, specie vag reprezentată în diorama Cotidianului, gîndul m-a dus la Ruben Dario pentru care jurnalismul era ca un poem bine scris, spre deosebire de domnul Ursu unde dacă e rostit corect înseamnă că a fost ticluit bine și cel mai adesea scris prost. In acest fel simplu ajung la Dario Fo pe care, dacă ar fi avut bani Vîntu l-ar fi cumpărat. Fo a scris asta odată: \"Autorii neagă că aş fi un autor. Actorii neagă că aş fi un actor. Autorii îmi spun: tu eşti un actor care face pe autorul. Actorii îmi spun: tu eşti un autor care face pe actorul. Nici unii nu mă vor în propria categorie. Doar scenografii mă tolerează.\" Cam așa stau de fapt lucrurile. Dacă vrei să vinzi pielea ursului din pădure, îl așezi pe Ursu într-un fotoliu de piele și te pui în pielea lui. E un pretext bun să aduni lume ca la urs cu vorbe-n vînt.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu